Thomsons falls.

24 juli 2012 - Nyahururu, Kenia

Na onze dag Nairobi en drie nachten in Samburu (geweldig), zitten we eventjes aan de rand van de watervallen, op weg naar Lake Nakuru waar de neusholtes en Flamingo's opoes wachten. We slapen daar in zgn. Tented lodges. dat wordt wederom een geweldige ervaring.  we hebben het erg goed met elkaar. Het is reuze gezellig en elk moment van de dag is opnieuw een hoogtepunt.  De contrasten in het land zijn natuurlijk enorm. wij in onze luxe lodges, waar het bedienend personeel knipt en buigt en  dan de hutjes langs de kant van de weg, waar iedereen bezig is om te overleven. Men is enorm creatief om  op een of andere manier te overleven of het leven iets aangenamer te maken.  Overal probeert men uit 'niets' business te genereren.  De safari ' s waren geweldig. Drie van de big five zijn inmiddels gespot en op de foto gezet of gefilmd.

Gisteren waren in een Samburu dorp, waar de hutjes van plastic zakken, stokken en uitwerpselen zijn gemaakt en de bewoners leven van vlees, bloed en melk.  wij hebben gezien hoe de krijgers hoog gaan springen. degene die het hoogste springt kan zijn vrouw kiezen, die overigens nog altijd wordt besneden. Wij moeten helaas verder. Ik hoop binnenkort foto's  te laten zien. Liefs van ons allemaal.

1. Cora van Dellen:
    24 juli 2012
    Wat klinkt het herkenbaar allemaal, als ik het lees lijkt het wel of we er gisteren waren :) We zijn heel benieuwd naar de foto's en succes met het spotten van de resterende dieren van de big five!
    Liefs,
    Cora
  2. Willy gordijn:
    hallo allemaal!
    Wat een geweldige reis maken jullie!
    Met veel plezier lees ik jullie verslagen.De foto's zie ik ooit nog weleens!
    Groeten uit een zonnig nederland.
    Willy gordijn.
  3. Anthonia:
    Lieve Families,
    Wat een enorme inspirerende reis.
    Een geheel andere cultuur. Stumpers van meisjes die worden besneden. Vreselijk!
    Zijn het mooie kerels, Nand?
    Verschillende boeken over Masai gelezen.....dus heb wel enige voorstelling.
    Zou ik ooit nog van mijn leven in Afrika komen????????
    Niet in deze toestand. Gelukkig heb ik er een jaar gewoond, maar dat was een Sahel land.
    Maar heb ook de hutjes gezien en de grote armoe. Maar toch zijn de mensen gelukkig.
    Houden jullie wel goed de jonge dochters in de gaten????
    Daar worden vrouwen verhandeld als vee!!
    Geniet, geniet, geniet,
    Lieve groeten Cees en Anthonia
  4. Kees en Monique:
    25 juli 2012
    Lieve allemaal,

Net terug van een prachtig verblijf in Toscane, worden we getrakteerd op jullie reisverslag: indrukwekkend en prachtig.
    Ook het fotoverslag is ongetwijfeld heel inspirerend; ik kom graag snel langs na jullie terugkomst (zit het er al bijna op?)
    Ontvang veel liefs en groeten van ons en als het even mee blijft zitten komen jullie terug in zomers Nederland!
    Doe voorzichtig.

Kees en Monique
  5. Agnes leereveld:
    29 juli 2012
    Allemaallief,
    Mijn vorige reactie was vanuit Berlijn, maar die is dus niet aangekomen.
    Ik geniet van de interessante en ook onvoorstelbare dingen die jullie zien en beleven. Wat wonen en leven wij dan overdadig en overgecultiveerd.
    Als je alleen al ziet wat er allemaal weggegooid wordt. In restaurants gaan soms hele maaltijden de container in.
    Hoop dat jullie veel olifanten tegenkomen. Pinguïns zal wel niet lukken!
    liefs Agnes &Jan
  6. Rob Heres:
    31 juli 2012
    lieve mensen ,

qua waterval ken ik Nanda nog gekleed in een skipak !
    Mooie reis zoals ik het hier allemaal lees.
    Die spring techniek helpt dat in nederland ook voor de heren,
    goede reis verder
  7. Agnes leereveld:
    31 juli 2012
    Rob, graag een wat uitgebreider verslag van Nanda's springkunst. Ook graagfoto's
    Ben benieuwd. Komen er ook pnguins in voor?
    Liefs van 'die meid'
    Agnes.